Koontityökalu






Talousraportoinnin tekemisessä eniten käytetyt työkalut ovat luultavasti Microsoftin Word ja Excel, etenkin kun kyse on virallisemmasta raportoinnista (tilinpäätökset, talousarviot, vuosikertomukset). Yleinen toimintatapa on laskelmien ja taulukoiden tekeminen Excelillä ja niiden kopiointi käsin lopulliseen Word-dokumenttiin tekstien sekaan. Tämän työn automatisointiin Simplef Oy kehitti vuonna 2017 koontityökalun, joka kokoaa automaattisesti erilliset Word-tiedostot ja Excel-taulukot valmiiksi dokumentiksi.

Vuosien aikana koontityökalua on jatkokehitetty, ja tällä hetkellä lopulliseen dokumenttiin pystytään viemään myös kaavioita ja kuvia. Lisäksi pystytään viemään myös yksittäisiä sanoja ja lukuja, jolloin esimerkiksi tärkeimmät avainluvut pystytään ujuttamaan automaattisesti tekstin sekaan.

Asiakaskokemusten perusteella suurimmat hyödyt koontityökalusta ovat olleet seuraavat:

Koontityökalu on otettu käyttöön jo seuraavilla kunnilla ja kaupungeilla:

Alla on lyhyt esittelyvideo koontityökalun toiminnasta sekä lisäksi yksinkertainen esimerkkitiedosto, jossa myös kerrotaan työkalun toiminnasta ja hyödyistä.

Koontityökalun käyttö käytännössä

Esimerkki koontityökalusta PDF-tiedostossa

Lataa koontityökalun esimerkki PDF-tiedostona.

Kysy lisää koontityökalusta

Tavoitat meidät yhteydenottosivulta löytyvillä tiedoilla.