AUTOMATISOI TALOUSJULKAISUSI KOONTITYÖKALUN AVULLA

Luo valmis viimeistelty talousjulkaisu yhdellä klikkauksella

Talousarviot, tilinpäätökset, osavuosikatsaukset. Mitäpä jos näiden kokoaminen julkaisukelpoiseksi paketiksi onnistuisikin yhdellä napin painalluksella?

Kuntien vastuulla on monenlaisia dokumentteja, joiden kokoamiseen tarvitaan lukuja, tekstejä, taulukoita ja kaavioita. Perinteinen tapa on tehdä tämä Wordilla ja Excelillä, mikä vaatii yleensä suht paljon yksinkertaista manuaalista työtä.

Simplef kehitti vuonna 2017 Laitilan kaupungille työkalun, jonka avulla yllä mainittua manuaalista työtä saatiin automatisoitua. Myöhemmin mukaan tuli lisää kuntia ja pikkuhiljaa ymmärsimme, että työkalu on hyvä ja siitä hyötyisivät myös muutkin kunnat.

N. 2 000 tunnin työpanoksella olemme saaneet työkalun siihen kuntoon, että se ratkaisee yleisimmät toiveet ja haasteet talousjulkaisujen luonnissa. Ratkaisu on hyvin lähellä perinteistä tapaa, mutta suurimpina muutoksina nykytilanteeseen työkalu vähentää työmäärää, poistaa epäselvyttä ja parantaa lopputulosta.

Hinnoittelu? Kiinteä hinta, ei ikäviä yllätyksiä

Hinnoittelumallimme on asiakkaan kannalta helppo ja riskitön. Tarjoamme työkalun ja käyttöönoton kiinteällä hinnalla, joten sinulle ei tule yllätyksiä kesken prosessin. (Meille niitä tulee, mutta ratkaisemme niitä mielellämme ja ainakin erinomaisella asenteella.)

Lisenssimaksut ja muut vuosittaiset kustannukset? Myymme työkalun kertahinnalla, joten halutessasi vuosittaisia kustannuksia ei tule ollenkaan. Asiakkaat kuitenkin ovat halunneet hyödyntää meidän osaamistamme, joten tarjoamme neuvot, pienet muutokset ja uudet versiopäivitykset yhdellä kiinteällä hinnalla aina vuodeksi eteenpäin.

Milloin kannattaisi aloittaa? Vaikka heti, säästät kymmeniä prosentteja!

Hinnoittelumallimme suosii aikaisin mukaan lähteviä, sillä kertahinnan takia vuotta aikaisemmin aloittava asiakas saa ensimmäisen vuoden “ilmaiseksi” verrattuna tilanteeseen, jossa päätöstä pohdittaisiin vielä seuraavaan vuoteen. Esim. viiden vuoden käyttöajalla tämä tarkoittaisi n. 20 % alennusta, mutta todellisuudessa työkalua käytetään luultavasti vieläkin pidempään.

Onko hinta laskemassa lähitulevaisuudessa? Tuskin, sillä ratkaisumme kehittyy koko ajan entistä hyödyllisemmäksi. Osta heti, niin hyppäät oikean junan kyytiin ja pääset nauttimaan uusista eduista mukavasti ravintolavaunussa.

Kädet (ja pää) jo valmiiksi täynnä muita kehitysprojekteja?

Tiedämme tunteen. Kymmenen projektia työn alla rinnakkain ja kaikkia pitäisi ehtiä potkimaan eteenpäin, samalla kun rutiinityöt vaativat oman aikansa. Miksi meidän tarjoamamme projekti menisi muiden projektien edelle? Riippuu tilanteesta ja ei ehkä menekään, mutta tässä joitain ajatuksia:

  • Konkreettiset hyödyt saa käyttöön suunnilleen saman tien
  • Helppo käyttöönotto, ei vaadi paljoa työaikaa sinulta tai työkavereiltasi
  • Me vastaamme projektin eteenpäin viemisestä, ei pelkoa “ikuisuusprojektista”

Kuulostaa liian hyvältä, miten tämä on mahdollista?

Asioiden tekeminen helposti ja yksinkertaisesti on Simplefin ydinosaamista, jota on harjoiteltu jo vuosia. Ratkaisumme taitaa olla markkinoiden yksinkertaisin, lisäksi meillä on ihan huipputason osaamista Excelistä ja Wordista.

Kirsikkana kakun päällä haluamme auttaa nimenomaan kuntien talousosastoja. Olemme jo vuosia tehneet erilaisia Excel-työkaluja eri aloille ja eri käyttötarkoituksiin, mutta nyt päätimme keskittyä nimenomaan kuntiin ja kuntien talousjulkaisuihin.

Toiveemme ja tavoitteemme on, että muutaman vuoden sisällä suurin osa Suomen kunnista kokoaisi talousjulkaisut automaattisesti, joko omilla, meidän tai jonkun muun toimijan ratkaisuilla. Mikäli meidän ratkaisumme ei vakuuta, selvitä toki myös muut tarjolla olevat vaihtoehdot. Kunnilta vaaditaan koko ajan enemmän vähemmillä resursseilla. Fiksusti toteutetun automatisoinnin avulla tähän haasteeseen on mahdollista vastata siten, että kaikki voittavat.

Ai niin: Jos et ole tyytyväinen, peru kaupat ja saat rahasi takaisin!

Ratkaisumme ja käyttöönottoprosessimme ei ole täydellinen, mutta pyrimme nöyrästi kehittämään sitä koko ajan paremmaksi. Uskallamme luvata tyytyväisyystakuun työllemme: Jos työkalu ei toimi niin kuin odotit, korjaamme ongelmat tai perutaan kaupat ja saat rahat takaisin.

Olemme ratkaisemassa talousjulkaisujen aiheuttamaa tuskaa isommassa mittakaavassa, joten kehitysideat ja palautteet ovat meille arvokkaita. Mikäli ratkaisu ei vakuutakaan sinua, älä koe kauppojen peruuntumisesta huonoa omaatuntoa, vaan anna meidän kokea se.

Bonus: Koulutusta Exceliin ja Wordiin

Hyvät, juuri oikeaan käyttöön suunnitellut työkalut ovat vain yksi osa talousosaston menestymistä. Lisäksi tarvitaan myös juuri oikeanlaista osaamista. Siksi haluammekin paljastaa kaikki parhaat käytäntömme mm. Exceliin ja Wordiin liittyen myös asiakkaillemme.

Oletko kiinnostunut näkemään, miten Excelin käyttö sujuu ammattilaiselta, joka on pyrkinyt repimään kaikki mahdolliset hyödyt irti Excelistä viimeisen 8 vuoden ajan? Vai haluatko ennemmin saada itsellesi ja työkavereillesi muutamissa tunneissa kymmeniä tai satoja vinkkejä, joilla onnistut paremmin työssäsi päivittäin? Etenkin jälkimmäiseen saat apuja koulutussarjastamme, joka sisältyy vuosittaiseen palvelumaksuun.

Niin mitä hyötyä työkalusta nyt olikaan?

Asiakaskokemusten perusteella suurimmat hyödyt koontityökalusta ovat olleet seuraavat:

  • Talousarvio- ja tilinpäätösprosessit selkeytyvät ja nopeutuvat
  • Vähentää virhealtista manuaalista työtä (lukujen, taulukoiden ja kaavioiden päivittäminen)
  • Vahvistaa talousosaston ammattitaitoa ja parantaa tehokkuutta
  • Vähentää yllättäviä ongelmia ja kiireessä tehtäviä korjauksia
  • Parantaa julkaisujen laatua, yhdenmukaistaa asetteluja ja ulkoasua
  • Uuden työntekijän on helpompi oppia pitkälle standardoitu prosessi
  • Selkeyttää tiedonkulkua tulosalueiden ja talousosaston välillä

Itse työkalun lisäksi myös oma toimintatapamme on kerännyt kiitosta mm. seuraavista asioista:

  • Hyvä palvelu ja nopeat vastaukset ongelmatilanteissa
  • Erinomainen osaaminen Excelistä ja Wordista sekä monista muista ohjelmistoista
  • Asiakaslähtöinen palveluasenne ja hinnoittelumalli
  • Aito halu ratkaista asiakkaiden ongelmia ja kehittää ratkaisuja eteenpäin

Referenssejä? Onhan niitä

Pystymme oman arviomme mukaan tarjoamaan merkittäviä hyötyjä vähintään kolmannekselle Suomen kunnista. Tällä hetkellä koontityökalumme on käytössä seuraavilla kunnilla ja kaupungeilla:

  • Euran kunta
  • Hausjärven kunta
  • Kannuksen kaupunki
  • Laitilan kaupunki
  • Pyhännän kunta
  • Pyhärannan kunta
  • Tohmajärven kunta
  • Toivakan kunta
  • Uudenkaupungin kaupunki
  • Vehmaan kunta

Näiden lisäksi tehdään tasaisesti uusia käyttöönottoja, jotka valmistuessaan saadaan mukaan listalle.

Kiinnostuitko? Soittele tai laita sähköpostia

Sovitaan etäpalaveri ja katsotaan, voisiko ratkaisustamme olla apua juuri teidän kunnallenne. Emme myy väkisin, vaan ennemminkin uteliaana kyselemme teidänkin kuntanne toiveista ja tarpeista.

Jokin vielä mietityttää?

Luit tänne asti, muttet vielä päättänyt ottaa yhteyttä? Koet ehkä ratkaisun kiinnostavaksi, mutta jokin on vielä epäselvää? Hyödyt vaikuttivat juuri niiltä mitä toivoitkin, mutta jotain vielä puuttuu?

Haluamme ymmärtää asiakkaitamme paremmin ja osata kertoa ratkaisustamme mahdollisimman hyvin. Lähetä meille sähköpostia ja esitä tyhmätkin kysymyksesi, niin osaamme jatkossa auttaa sinua paremmin!