Blogi

Tuote: Koontityökalu

Talousraportoinnin tekemisessä eniten käytetyt työkalut ovat luultavasti Microsoftin Word ja Excel, etenkin kun kyse on virallisemmasta raportoinnista (tilinpäätökset, talousarviot, vuosikertomukset). Yleinen toimintatapa on laskelmien ja taulukoiden tekeminen Excelillä ja niiden kopiointi käsin lopulliseen Word-dokumenttiin tekstien sekaan. Tämän työn automatisointiin Simplef Oy kehitti vuonna 2017 koontityökalun, joka kokoaa automaattisesti erilliset Word-tiedostot ja Excel-taulukot valmiiksi dokumentiksi.

Vuosien aikana koontityökalua on jatkokehitetty, ja tällä hetkellä lopulliseen dokumenttiin pystytään viemään myös kaavioita ja kuvia. Lisäksi pystytään viemään myös yksittäisiä sanoja ja lukuja, jolloin esimerkiksi tärkeimmät avainluvut pystytään ujuttamaan automaattisesti tekstin sekaan.

Alla on lyhyt esittelyvideo koontityökalun toiminnasta sekä lisäksi yksinkertainen ja tyylikäs esimerkkitiedosto, jossa myös kerrotaan työkalun toiminnasta ja hyödyistä.

 

Esimerkkitiedosto

Lisätiedot: Martti Luotonen, 040 7626 567, martti.luotonen@simplef.fi

Takaisin blogiin >>